piątek, 11 lipca 2014

Odmiana czasownika biegen oraz tłumaczenie


Nie, nie, chociaż niektóre słowa jako Polacy mamy zapożyczone z języków germańskich, to akurat tutaj nie mamy. Biegen chociaż brzmi jak biec w języku polskim oznacza nic więcej jak skręcać, wyginać, bądź giąć. Smutne, ale przyszło nam się znaczenia tego czasownika uczyć na pamięć.

Wstawiam wam pod spodem odmianę tego czasownika w czasach prostych ;) Poczynając od czasu teraźniejszego.

Indikativ Präsens

ich biege
du biegst
er biegt
sie biegt
es biegt

wir biegen
ihr biegt
sie biegen
Sie biegen

Indikativ Präteritum

ich bog
du bogst
er bog
sie bog
es bog

wir bogen
ihr bogt
sie bogen
Sie bogen

Indikativ Plusquamperfekt

ich hatte gebogen
du hattest gebogen
er hatte gebogen
sie hatte gebogen
es hatte gebogen

wir hatten gebogen
ihr hattet gebogen
sie hatten gebogen
Sie hatten gebogen

Indikativ Perfekt

ich habe gebogen
du hast gebogen
er hat gebogen
sie hat gebogen
es hat gebogen

wir haben gebogen
ihr habt gebogen
sie haben gebogen
Sie haben gebogen

Indikativ Futur I

ich werde biegen
du wirst biegen
er wird biegen
sie wird biegen
es wird biegen

wir werden biegen
ihr werdet biegen
sie werden biegen
Sie werden biegen

Indikativ Futur II

ich werde gebogen haben
du wirst gebogen haben
er wird gebogen haben
sie wird gebogen haben
es wird gebogen haben

wir werden gebogen haben
ihr werdet gebogen haben
sie werden gebogen haben
Sie werden gebogen haben

Jeśli się spodobało liczę na Google+.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz